Product omschrijving
De Giro Synthe MIPS race fietshelm is één van de beste op de markt! Een laag gewicht, de beste bescherming, aerodynamisch en geweldige ventilatie, dat is precies waarom de Giro Synthe MIPS zo’n populaire fietshelm maakt! De 19 luchtopeningen zijn zo op elkaar afgestemd dat je de meest optimale luchtstroom krijgt.
De term MIPS verdient enige extra uitleg. Het MIPS systeem voegt extra bescherming toe aan de helm. Dankzij MIPS kan de helm bij een val bewegen ten opzichte van je hoofd. Zo wordt niet alleen de klap, maar ook de zijdelingse- en rotatiekrachten beter opgevangen en is de kans op letsel kleiner.
Dit geheel biedt een indrukwekkend koelvermogen, minimaal gewicht, de beste pasvorm en gestroomlijnde aerodynamische efficiëntie. De Giro Synthe MIPS heeft de perfecte combinatie van snelheid en koeling en beschikt over alles wat een moderne rijder wil in een high performance Race helm.
Voorzien van het Roc Loc Air fit systeem voor optimale koeling, comfort en stabiliteit zonder de stroomlijn te verminderen. Met de Synthe MIPS hoeft men niet langer te kiezen tussen aerodynamica of koeling en comfort, deze helm heeft het allemaal!
Specificaties
Merk | GIRO |
---|---|
MIPS i |
Ja |
Kledingtype | Heren |
Geschikt voor Pedelec i Zoals de naam aangeeft zijn deze helmen geschikt om te dragen wanneer je op een speed pedelec fietst. Sinds 2017 is het ook verplicht om een dergelijke helm te dragen wanneer je op een speed pedelec fietst. Deze speed pedelec helmen voldoen aan de verplichte NTA 8776 norm. In de praktijk zie je dat een speed pedelec helm lager is bij de slapen en aan de achterzijde. Daarnaast zijn ze gemaakt met meer en dikker schuim. Zo bieden ze meer bescherming bij hogere snelheden. Met een speed pedelec moet je op de rijweg fietsen, reden te meer om een helm te dragen! |
Nee |
Modeljaar | 2020 |
Een helm met MIPS beschermt beter dan eentje zonder.
MIPS staat voor Multi-Directional Impact Protection System. Het is een extra laag aan de binnenzijde van de fietshelm. Deze laag kan 10 tot 15 millimeter bewegen ten opzichte van de helm.
Dit zorgt ervoor dat je hoofd een klein beetje extra mee kan bewegen op het moment dat je helm de grond raakt. Hierdoor wordt de impact op je hersenen verminderd en dat helpt om hersenschade te voorkomen.