Gratis verzending vanaf € 50,- (Fietsen verzenden € 29,95)
Tot 14 dagen ruilen en retourneren
Fiets inruil mogelijk
Vragen? Bel 050 - 3114780

SPECIALIZED S-Works Epic XTR Di2 Men Mountainbike

Schrijf de eerste review over dit product

SPECIALIZED S-Works Epic XTR Di2 Men Mountainbike

Meer afbeeldingen

Sale prijs

De absolute top mountainbike. Voor liefhebbers, fanatieke rijders. Top frame, top afmontage, top rij-eigenschappen en licht!

Normale prijs: € 9.999,00

€ 7.999,20

Selecteer productvariant
voor de voorraadstatus
Voorraad van dit product in onze winkels:
Selecteer de gewenste productvariant om de voorraadstatus in de winkel weer te geven.
 
Fietsen verzenden € 29,95 i
 
Drie koopavonden!
 
Fiets inruil mogelijk
 
Vragen? Bel 050 - 3114780

Fietsen

Bezorgkosten per fiets € 29,95
In België of Duitsland € 59,95

Fietsen worden rijklaar afgeleverd. Het stuur staat al recht gezet en de pedalen zijn al gemonteerd.

Onze vervoerder neemt contact met u op om een afspraak voor een geschikte leverdag en tijdstip te maken.

Standaard pakketten

Gratis verzending vanaf € 50,-
Onder de € 50,- zijn de bezorgkosten € 5,95
 
Standaard pakketten worden door Post NL van maandag t/m zaterdag afgeleverd.
Bestelt u iets op zaterdag of zondag dan wordt het pakket op dinsdag afgeleverd.
Valt er een feestdag op maandag dan schuift alles één dag door.

Product omschrijving

De nieuwe Specialized S-Works Epic XTR Di2 Men full suspension mountainbike.

Met talloze WK titels, Olympische medailles en Cape Epic overwinningen op zak, kun je je afvragen of de Epic eigenlijk wel kan worden verbeterd. Het antwoord is eenvoudig: dankzij een compleet nieuwe geometrie, nieuw Brain systeem en verbeterde carbon layup, hebben we van een razendsnelle straaljager een ware raket kunnen maken: Maak kennis met de nieuwe S-Works Epic - de snelste XC mountainbike ter wereld.

Wedstrijdparcoursen zijn de afgelopen jaren flink veranderd: Ze worden al maar technischer, steiler en uitdagender. Daar zou je best een beetje bang van kunnen worden, maar wij zagen het vooral als een uitdaging om iets heel bijzonders te maken - iets waar zowel World Cup atleten als gewone cross country rijders de vruchten van kunnen plukken. We hebben kritisch gekeken naar alle onderdelen die invloed hebben op het rijgedrag: Balhoofdhoek, reach, stack, lengte van de achterbrug, offset van de voorvork en ga zo maar door. Meer reach zorgt voor een stabielere en comfortabele fiets, zeker bij hogere snelheden. Dropper posts? Ja hoor, die passen gewoon - niet alleen de short-travel XC opties, maar dankzij de 30.9mm zadelbuis kun je gewoon een full-length dropper post monteren. Balhoofdhoek? Die hebben we iets minder steil gemaakt, maar dankzij een custom 42mm offset van de voorvork blijft de fiets wendbaar genoeg voor krappe bochten.

 

Vervolgens richtten we ons op de vernieuwde Brain technologie: Brain 2.0. Het Brain-systeem heeft onze kijk op veersystemen voorgoed veranderd: De technologie lag aan de basis voor talloze overwinningen en geldt nog altijd als een van de meest innovatieve producten op de markt. Toch waren we er van overtuigd dat het nog beter kon. Door de Brain dichter op de achteras te plaatsen is de demper nog gevoeliger geworden. Na talloze uren met het RockShox team is de nieuwe Brain meer dan een simpele upgrade: Het is een compleet nieuw systeem. Het reageert nog soepeler op het terrein en biedt veel consistentere dempingprestaties. Bovendien hebben we de olieleiding in de achterbrug kunnen verwerken, waardoor de oliestroom wordt verbeterd en de fiets er een stuk strakker uitziet.Het frame van de nieuwe Epic is bovendien significant stijver geworden. Door onze Rider-First Engineered™ aanpak kunnen we de complexe carbonpatronen precies op de juiste plek aanbrengen, waardoor het frame niet alleen lichter en stijver wordt, maar ook betere rijeigenschappen meekrijgt - ongeacht de framemaat.

 

Verbeterde stijfheid, Brain technologie en een vernieuwde geometrie zijn mooi meegenomen, maar we horen je denken: “Hoe zit het met het gewicht?“ Goede vraag. We hadden als doel om de snelste XC mountainbike ooit te maken, dus een zo laag mogelijk gewicht stond hoog op onze prioriteitenlijst. Door te kiezen voor een efficiënte layup, cleane interne kabelvoering en geoptimaliseerde torsieprofielen is het ons gelukt: Ten opzichte van de vorige Epic hebben we maar liefst 350 gram gewichtsbesparing kunnen boeken.

 

Voor dit S-Works model hebben we alle registers opengetrokken: Een custom RockShox SID World Cup voorvork, Shimano XTR Di2 aandrijving, Race Face Next SL G4 crankstel en handgespaakte, vederlichte Roval Control SL wielen.

Specificaties

Merk SPECIALIZED
Stuur 10mm rise, 31.8mm, 6-degree upsweep, 720mm, 8-degree backsweep, S-Works Carbon Mini Rise
Wielset 25mm internal width, hand-built, hookless carbon, tubeless-ready, Naven: Roval Control SL. Spaken: DT Swiss Competition Race. Velgen: Roval Control SL
Achterdemper 51x257mm, AUTOSAG, RockShox/Specialized Micro Brain shock w/ Spike Valve
Trapas 24mm spindle, Threaded BB
Rem type Hydraulische Schijfremmen
Modeljaar 2018
Aantal versnellingen
i

Meer versnellingen op een fiets zorgen ervoor dat er onder verschillende omstandigheden met een prettig beentempo gefietst kan blijven worden. Met wind tegen/ of bergop is bv een lichte versnelling heel prettig.

Hoe meer versnellingen op fiets hoe soepeler de overgang van een kleine naar een grote versnelling omdat de stappen tussen versnellingen kleiner zijn.

11
Voorvork omschrijving 100mm of travel, 15x110mm Maxle® Stealth thru-axle, 42mm offset, Solo Air, tapered carbon crown and steerer, top-adjust Brain Fade, RockShox SID WC Brain 29
Rem merk & type hydraulic disc, metallic pads, post mount, Shimano XTR M9000
Frame materiaal Carbon
Achterderailleur 11-speed, GS cage, Shadow Plus, Shimano XTR M9050 Di2
Cassette 10-42t, 11-speed, SRAM XG 1199 X-DOME
Zadelpen 10mm setback, 30.9mm, S-Works FACT carbon
Crankset Boost, Race Face Next SL G4
Shifters 11-speed, Shimano XTR Di2
Zadel 143mm, carbon rails, Body Geometry S-Works Phenom
Ketting 11-speed w/ PowerLink, SRAM XX1
Wielmaat 29 inch
Frametype Heren
Hardtail of Full Suspension
i

Het verschil tussen een hardtail en full-suspension zit hem in het veersysteem. Een hardtail heeft alleen een geveerde voorvork. Dat verklaart ook meteen de term hardtail.


Zoals de naam full-suspension al doet vermoeden heeft een full-suspension ook een geveerde achtervork. Welk type fiets het meest geschikt is voor jou is afhankelijk van het terrein het en soort gebruik.

Full Suspension
Type schakelgroep Shimano XTR Di2
Elektronisch schakelen Ja

Wat zeggen andere klanten over dit product?

Schrijf je eigen review
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Beoordeling
  Laden...